مرکز تخصصی ترجمه انواع متون عمومی و تخصصی

مرکز تخصصی ترجمه انواع زبان های انگلیسی، عربی، فرانسه، آلمانی در کوتاهترین زمان و کمترین هزینه با بالاترین کیفیت.

مرکز تخصصی ترجمه انواع متون عمومی و تخصصی

مرکز تخصصی ترجمه انواع زبان های انگلیسی، عربی، فرانسه، آلمانی در کوتاهترین زمان و کمترین هزینه با بالاترین کیفیت.

ارائه دهنده کلیه خدمات ترجمه متون عمومی و تخصصی، مقالات علمی، ترجمه فارسی به انگلیسی مقالات ISI و ... با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت
amouzeshcenter@gmail.com
میدان انقلاب، خیابان 12 فروردین، کوچه حقیقت، پلاک 4، واحد 7
0910-9232255
021-66974157

بایگانی
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

مقاله در زمینه کاربرد ژئوسنتتیک ها


The Effect of Geosynthetic Reinforcement on the Damage Propagation Rate of Asphalt Pavements


تأثیر ژئوسنتتیک ها بر میزان گسترش خرابی روسازی آسفالتی


Abstract. There are several approaches for modeling the fatigue life and damage of asphalt pavements, such as stress-strain and damage mechanics. In this research, a simple mechanistic approach is used to explain the destruction of asphalt pavements. For asphalt reinforcement, two types of geosynthetic were used in the air field at Imam Khomeini airport, Tehran. Non-reinforced, reinforced with a geogrid and geotextile specimens with dimensions of 50*63*381 mm were obtained from the asphalt slab field section. Fatigue tests of this study have been conducted with a four point beam test and a fatigue load with a half-sin wave at a frequency of 10 cycle/sec (no rest period), has been used. The results indicated that specimens reinforced with geosynthetics exhibit a higher initial stiffness module and lower crack propagation rate than non-reinforced specimens.


Keywords: Asphalt pavement; Failure; Geosynthetics; Geogrid; Geotextile; Beam fatigue test crack propagation.


چکیده
روش های مختلفی برای مدل سازی عمر خستگی و آسیب روسازی آسفالت ها وجود دارد که از جمله آنها می توان به مکانیزم های آسیب و تنش-کرنش اشاره نمود. در این بررسی، یک روش مکانیکی ساده به منظور شرح و بررسی تخریب روسازی آسفالت ها مورد استفاده قرار گرفته است. به منظور تقویت و استحکام آسفالت، دو نوع از ژئوسنتتیک ها در باند فرودگاه امام خمینی تهران مورد استفاده قرار گرفتند. این ژئوسنتتیک ها شامل نمونه های تقویت نشده و نیز نمونه های تقویت شده با ژئوگرید و ژئوتکستایل با ابعاد 381 ´ 63 ´ 50 میلی متر بودند که از آسفالت گرفته شدند. در این بررسی، تست های خستگی بر اساس تست تیر 4 نقطه ای انجام شده اند و در آن بار خستگی با موج نیم سینوسی (sin) و با فرکانس 10 دور بر ثانیه (cycle/sec) مورد استفاده قرار گرفته است. این نتایج نشان داد که نمونه های تقویت شده با ژئوسنتتیک ها در مقایسه با نمونه های تقویت نشده از مدول سختی اولیه بیشتر و میزان گسترش ترک کمتری برخوردار هستند.

کلیدواژه ها: روزسازی آسفالت؛ خستگی؛ ژئوسنتتیک ها؛ ژئوگرید؛ ژئوتکستایل؛ تست خستگی تیر؛ گسترش ترک.


جهت دریافت ترجمه کامل مقاله با عنوان  صفحه فروشگاه مراجعه نمایید.

جهت دریافت متن کامل مقاله انگلیسی بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

لینک دریافت مقاله

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی