مرکز تخصصی ترجمه انواع متون عمومی و تخصصی

مرکز تخصصی ترجمه انواع زبان های انگلیسی، عربی، فرانسه، آلمانی در کوتاهترین زمان و کمترین هزینه با بالاترین کیفیت.

مرکز تخصصی ترجمه انواع متون عمومی و تخصصی

مرکز تخصصی ترجمه انواع زبان های انگلیسی، عربی، فرانسه، آلمانی در کوتاهترین زمان و کمترین هزینه با بالاترین کیفیت.

ارائه دهنده کلیه خدمات ترجمه متون عمومی و تخصصی، مقالات علمی، ترجمه فارسی به انگلیسی مقالات ISI و ... با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت
amouzeshcenter@gmail.com
میدان انقلاب، خیابان 12 فروردین، کوچه حقیقت، پلاک 4، واحد 7
0910-9232255
021-66974157

بایگانی
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

بسیاری از مشکلات تلفظی که زبان‌آموزان با آنها مواجه هستند غالبا در نتیجه استفاده غلط از اصواتی است که در زبان مادری خود به کار می‌برند. بنابراین مشکلات تلفظی که زیاد آموزان از آن رنج می‌برند احتمالا مشابه مشکلاتی است که دیگر زبان‌آموزان «هم زبان» شما هم با آن مواجه هستند. وقتی که یک انگلیسی‌زبان بومی (native) به شما می‌گوید که شما (به عنوان مثال) لهجه روسی یا اسپانیولی دارید، در واقع این نکته را تایید می‌کند که شما زبان انگلیسی را با لهجه یا تلفظی غیر از انگلیسی ادا می کنید. بسیاری از برنامه‌های کاهش لهجه بر اساس تحقیقاتی است که اصوات خاصی را که هر گروه زبانی (مثلاً فرانسوی، روسی، اسپانیایی، چینی و ...) هنگام ادای کلمات انگلیسی دارد، مشخص می‌نماید. به عنوان مثال 70% از اسپانیایی‌ زبانها در تلفظ صدای st در لغت stick مشکل دارند در حالیکه چینی زبانها هیچ مشکلی در تلفظ آن ندارند. نکات زیر به شما کمک می‌کنند که تأثیر زبان مادری خود بر انگلیسی‌تان را کاهش دهید.


به حرکات دهان انگلیسی زبانان بومی (native) دقت کنید.

موقع مشاهده برنامه‌های زبان اصلی به حرکات دهان گوینده به خوبی دقت نمایید. همچنین آنچه که می‌گوید را تکرار نمایید و لحن صدای او را تقلید کنید.


شمرده صحبت نمایید.

تا وقتی که لحن و اصوات انگلیسی را به درستی فرا نگرفته‌اید، شمرده صحبت کنید. اگر شما سریع و با لحن و تلفظ غلط صحبت کنید، انگلیسی زبانها در فهمیدن آنچه که می‌خواهید بگویید مشکل پیدا خواهند کرد. همچنین اگر شما به «اشتباه صحبت کردن» خود ادامه دهید، این اشتباهات در ذهن شما ماندگار خواهد شد.


از دیکشنری استفاده کنید.

با علائم فونتیک دیکشنری خود آشنا باشید و تلفظ صحیح کلماتی را که ادا کردن آنها برای شما دشوار است در آن جستجو نمایید.


از دیگران کمک بگیرید.

یک فهرست از کلماتی که تلفظ آنها برای شما دشوار است، تهیه نمایید و از یک شخص انگلیسی زبان (native) بخواهید آنها را برای شما تلفظ کند. می توانید صدای وی را ضبط نموده و بعدا به آن گوش دهید و خودتان هم آن را مجددا تکرار نمایید. اگر شخص انگلیسی زبان نمی شناسید، می‌توانید از نرم افزارهایی که کلمات را با صدای ضبط شده انسان ادا می‌کنند استفاده کنید.



به کتابهای دارای لوح فشرده گوش دهید.

با تهیه کتابهایی که دارای سی‌دی یا دی وی دی صوتی هستند می‌توانید در یک زمان هم بخوانید و هم گوش کنید. بخشهایی از کتاب را با صدای بلند بخوانید و صدای خودتان را ضبط کنید. سپس صدای خودتان را با گوینده اصلی مقایسه کنید و سعی کنید اشتباهاتتان را اصلاح نمایید.


به پسوندهای s و ed دقت نمایید.

تلفظ صحیح کلماتی که به s و ed ختم می‌شوند را یاد بگیرید. مثلاً s- یا es- را در نظر بگیرید. این پسوند گاهی صدای /S/ می‌دهد (مثلاً در eats)، گاهی صدای /Z/ می‌دهد (مثلاً در plays) و گاهی هم صدای /IZ/ می‌دهد (مثلاً در washes).
 

صدای خودتان را گوش کنید.

صدای خودتان را حتما ضبط کنید و برای یافتن اشتباهات تلفظی خود به دقت به آنها گوش دهید. این یک تمرین بسیار موثر می باشد، چراکه به شما کمک می‌کند از اشتباهاتی که مدام مرتکب می‌شوید آگاه شوید.


با صدای بلند مطالعه کنید.

هر روز به مدت 15 دقیقه یک متن انگلیسی (مثلاً یک کتاب آموزشی) را با صدای بلند بخوانید. این به شما کمک می‌کند که آن دسته از عضلات دهان را که برای انگلیسی صحبت کردن به کار برده می شود، تقویت کنید. مطالعات نشان می‌دهد که برای صحبت کردن یک زبان جدید حدود سه ماه تمرین روزانه مورد نیاز است تا عضلات دهان (برای آن زبان خاص) تقویت شوند و به آن عادت نمایند.

 

و در آخر صبور باشید.

شما می‌توانید نحوه صحبت کردن خود را بهبود ببخشید، ولی این دستاوردی یک شبه نمی باشد و پروسه ای زمانبر است. مردم غالبا به دنبال کسب نتیجه فوری هستند و به همین دلیل خیلی زود دلسرد می‌شوند و از تلاش دست برمی‌دارند. بنابراین در این راه باید مصمم و صبور باشید و مطمئن باشید که به هدف خود که آموزش صحیح زبان می باشد، خواهید رسید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی